Belassi burrasca info leaked

0
4640
Vannscooter Norge
Vannscooter Norge

Som vi meldte for to uker siden skulle mange forventningsfulle forhandlere og personer som har vært involvert i BELASSI sitt lenge ventede prosjekt avdukes den 4 april. Vi ble naturlig nok skuffet da det ikke kom ett eneste drypp av informasjon i media eller på BELASSI sine egne hjemmesider i løpet av dagen. Etter å ha trekt i en del tråder har vi allikevel klart å få ut litt informasjon om det som ser ut til å være ett smykke av en vannscooter.

Belassi hadde tydeligvis ikke til intensjon å dele sin nyhet med verden, men hadde nok ett behov for å informere og vise frem sin kreasjon for kunder som har ventet lenger enn lenge på denne maskinen. Vi vanlig dødelige må i følge ryktene vente til slutten av april før vi får den fulle informasjonen. Så hva har vi i vente?

 

Hva med 72knop rett fra fabrikk? Altså 83mph eller 133kmt avhengig av hvilket format du foretrekker. Vi har en mistanke om at 80mph+ har vært ett mål hos Belassi, om de innfrir får vi vente å se til vi selv eller andre uavhengige har fått testet vidunderet. Utstrakt bruk av high end materialer og deler av høy kvalitet, blant annet skal alle karbon deler være laget på samme fabrikk som Lamborghini benytter seg av. På disse spionbildene av litt dårlig kvalitet ser det ut til å være utstrakt bruk av karbonfiber både inn og utvendig. Displayet er ut fra andre teaser bilder ett høyoppløselig display av god kvalitet, om GPS Navigasjon er inkludert vet vi ikke enda, men vi er trolig kvantesprang unna Sea-Doo spark sitt display og andre fabrikanter har nok litt å ta igjen her.

Ryktene skal ha det til at vi får se elektroniske trim tabs, og eksosen vi ser på bildene er 4 vakre og fullt funksjonelle endestykker. De spiller i følge den informasjonen vi har fått noe høy, men allikevel vakker musikk fra den 1,6liter store motoren på 333hk. Motoren skal ikke ha gjennomgått mange endringer siden sist Belassi viste frem den frem en ski som da gikk under navnet B3R. Turboen skal derimot være en ny type, og plasseringen skal også være endret etter erfaringen gjort i den omfattende testingen i fjor.

Den mest fremhevede egenskapen på maskinen skal være den smale salen med en meget dyp fotbrønn. Dette gir en meget god plassering og kontroll for fører, og testkjøringen under forhandler demonstrasjonen viste at dette er en meget effektivt maskin som takler både bølger og svinger eksepsjonelt bra i følge de vi har pratet med. Burrasca er noe lengre enn Sea-Doo RXP-X men vil trolig på de aller fleste baner fungere utmerket. Det blir også rapportert om at maskinen lå godt festet til vannet og man observerte tilnærmet null kavitasjon selv ved hard kjøring. Hvordan den fungerer på sjøen for den jevne forbruker for vi vente litt til med å se. 

Belassi vil slik vi forstår det gjennomføre en verdensomspennende lansering i slutten av april. Og enheter som settes i produksjon nå vil gå ut til forhandlere i begynnelsen av mai, og det vil da bli spennende å se hva vi kan forvente av denne maskinen. Trolig vil vi også se denne maskinen i race allerede i år, da vi har forstått det slik at både UIM og IJSBA har godkjent modellen i sine reglement.

Vi beklager at vi ikke har mer bekreftet informasjon og gode bilder å dele med dere enda, men vi kommer tilbake så snart vi har full informasjon på denne spennende modellen. Og skulle du vurdere det er prisen satt til 35000euro + avgifter ut fra alle forhandlere. Ett stykke unna RXP-X og GP1800 med andre ord.

Stay tuned.